2109
 کنترل آکنه در دوران بارداری

کنترل آکنه در دوران بارداری

1394/06/08 بازدید468

نی نی سایت: آکنه یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد انواع جوش ها می‌شود، جوش های سر سفید، سر سیاه، کیست و قرمزی پوست. آکنه در نتیجه مسدود شدن منفافذ پوست بوجود خواهد آمد. این شرایط پوستی در طول دوران بارداری نیز بسیار شایع است، چنانچه مطالعات نشان می‌دهد که هر یک از دو خانم باردار، به احتمال بسیار زیاد مبتلا به آکنه است.


یکی از دلایل ایجاد آکنه در طول بارداری افزایش سطح هورمون هاست. اگر شما سابغه ابتلا به آکنه در طول دوران قاعده گی نیز داشته باشید، شانس بیشتری وجود دارد که در دوران بارداری تان نیز به آکنه مبتلا گردید.کنترل آکنه مخصوصا در دوران بارداری کمی نیازمند مهارت است، چرا که استفاده از داروهای پزشکی معمولا باعث ایجاد اختلال در بدنیا آمدن نوزادتان خواهد شد، به همین دلیل دکترها از تجویز هر دارویی به بانوان باردار خودداری می‌کنند. در ادامه ی این راهنما می‌توانید چندین ترفند جهت مراقبت از آکنه مخصوص خانم‌های باردار را بخوانید.
                                                  
درمان خانگی آکنه
دلیل اینکه چرا دکترها هیچ نوع دارویی را در طول دوران بارداری توصیه نمی‌کنند، این است که درمان آکنه می‌تواند به جنین در حال رشد صدمه بزند. بنابراین بهتر است بجای اینکه فرزندتان را بخطر بیندازید، از درمان های خانگی و سنتی استفاده نمایید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین اشخاصی که بیش از دیگران مستعد آکنه هستند، حداقل باید ۲ بار در هفته ماسک عسل استفاده کنند.امروزه صابون های مخصوص آکنه نیز موجود است، توصیه ما به خانم‌ها این است که هر صبح، پس از اینکه از خواب بر می خیزند اول از همه صورت خود را بشویند. ترفند مؤثر دیگری برای مراقبت از آکنه این است که مقدار مساوی گلاب و آبلیمو را باهم مخلوط کرده و در محدوده‌ای که مبتلا به آکنه است بمالید و برای ۲۰ دقیقه رهایش کنید.برای مشکلات حاد آکنه، بهتر است یک متخصص پوست شما را معاینه نماید، اما تا آنجا که به درمان خانگی مربوط می‌شود، پودر زردچوبه و برگ چریش هم می‌تواند آکنه را درمان کند. خانم‌های باردار مبتلا به آکنه باید این دو ماده را باهم مخلوط نموده و بر روی جوش هایشان بمالند. اگر اجازه دهید مخلوط حدود ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند تا خشک شود، سپس آنرا با آب سرد بشویید، تأثیر بهتری خواهد داشت.

درمان های مخاطره آمیز برای بانوان باردار
برای آکنه شدید، پزشکان عموما داروی ایزوترتینوئین را تجویز می‌کنند، اما اگر شما باردار باشید این دارو ممکن است برایتان بسیار مضر باشد. بنابراین خانم‌های باردار باید از مصرف ایزوترتینوئین و دیگر راه‌های درمانی پزشکی آکنه مانند هورمون درمانی، تتراسیکلین خوراکی و رتینوئید موضعی دوری کنند.مطالعات نشان می‌دهد که مقدار جذب این آنتی بیوتیک ها کم است، اما ممکن است باعث ایجاد نقائصی در نوزاد مانند تغییر دائمی رنگ دندان‌ها، جلوگیری از رشد استخان و غیره شود.


درمان آکنه بدون الکل
امن ترین راه و توصیه تمام متخصصین برای کنترل آکنه این است که به خوبی از پوستتان مراقبت کنید. خانم‌های بارداری که آکنه دارند، باید شست و شوی صورتشان را به ۲ بار در روز محدود کنند، و برای این منظور از یک اسکراب یا پاک کننده ی ملایم بدون الکل و چربی استفاده نمایند.


بعلاوه، باید از شست و شوی بیش از حد پوستشان جلوگیری نمایند چرا که این کار منافذ پوست را تحریک خواهد کرد. پس از شست و شوی صورتتان، بهتر است صورت خود را با آب گرم آب کشی نمایید و اجازه دهید تا خودش خشک شود، سپس مرطوب کننده بمالید. توجه کنید که برای خشک نمودن پوست صورتتان از حوله استفاده ننمایید.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 منبع:سرخاب سفیداب

ارسال نظر شما

login captcha

سلام در مورد پیسی اکنه  داشتم خیلی بد افسردگی گرفته بودم تا اینکه بردار شوهرم ی دکتر بهم معرفی کرد دارو گیاهی و روغن برام تجویز کرد استفاده داشتم بعد چند ماه به مرور زمان لکه ها از بین رفت خیلی حالم خوب شد خوشحالم واقعا که از بین رفته خدا خیرش بده


پربازدیدترین ها