2109
دانستنی‌های مادر باردار در فصل تابستان

دانستنی‌های مادر باردار در فصل تابستان

1394/05/28 بازدید2331

نی نی سایت: بارداری را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دوره‌های زندگی هر زنی دانست که با تغییرات جسمی و روحی بسیاری مانند ظهور لک‌های قهوه‌ای روی پوست، تیرگی، خارش، جوش و... همراه است. اما مادرانی که دوران بارداریشان را در فصل تابستان می‌گذارنند باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشند زیرا پوست در این فصل مستعد ساختن لک یا جوش‌های پوستی است. از سوی دیگر، بارداری در تابستان به دلیل گرما و همینطور تعریق زیاد مادر یکی از فصول سخت برای بارداری است.

بسیاری از لک‌های بارداری با اتمام این دوران و تولد نوزاد از صورت مادران باردار محو می‌شوند و برخی از لک‌ها نیز به مرور زمان تغییر پیدا می‌کنند.

در ادامه  توصیه‌هایی برای حفاظت از پوست مادران باردار در فصل تابستان ارائه می‌شود:

لباس‌های خنک، نخی و همینطور گشاد بپوشید
زیرا در صورت پوشیدن لباس‌های چسبان و پلاستیکی مادر در اثر گرما دچار احساس کلافگی و همینطور عصبانیت می‌شود.

در ساعات اوج گرما از منزل بیرون نروید
بدن مادران در دوران بارداری و به دلیل داشتن شرایط خاص با حرارتی بیشتر از حد معمول روبرو است. گرمای اضافی بدن مادر در فصل تابستان باید کنترل شود تا مادر احساس ناراحتی نکند. مادران با مصرف آب بیشتر یا قرار دادن حوله خیس بر نقاطی از بدن مانند گردن یا پیشانی می‌توانند به کاهش این دما بپردازند.

اگر قصد خروج از منزل را دارید برای اینکه پوست صورت و بدن تان در برابر نور افتاب قرار نگیرد، توصیه می‌شود در سایه راه بروید تا از عواقب آینده مانند سردرد، تهوع و .... ممانعت شود. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، عینک آفتابی و همینطور کلاه آفتاب‌گیر را فراموش نکنید. مراقبت از پوست دست با پوشیدن دستکش‌های نخی، نوشیدن آب و مایعات فراوان، مصرف میوه یا سبزیجات خام از دیگر نکات مهم هستند.

خشکی و خارش پوست
اگر احساس کردید پوست‌تان بیش از حد خشک شده یا دچار کشیدگی می‌شود، بعد از حمام از مرطوب کننده‌ها یا کرم‌های مخصوص استفاده کنید تا بتوانید بر خشکی و خارش پوست‌تان غلبه کنید.

شنا، راه حلی مفید
مادران باردار نه تنها با شنا کردن می‌توانند گرمای بدن‌شان را تنظیم کنند بلکه به آرامش و تجدید روحیه خود نیز کمک شایانی می‌کنند.

مراقب تاول و تورم‌ها باشید
در روزهای گرم تابستان مادران بیشتری به مشکلاتی نظیر تورم دست و پا مبتلا می‌شوند که هیچ گونه نگرانی ندارد. فقط این تورم‌ها می‌توانند شرایط نامناسب جسمی را برای مادران رقم بزنند. پزشکان معتقدند مادران برای مقابله با تورم دوران بارداری باید از مصرف غذاهای حاوی سدیم بپرهیزند.

اگر نشانه‌هایی مانند افزایش ضربان قلب، سرگیجه یا گرمای شدید را در خود احساس کردید، احتمالا گرما زده شده اید. در صورتی که دمای بدنتان با استراحت، مصرف نوشیدنی خنک و ... کاهش پیدا نکرد سریعا به پزشک مراجعه کنید. 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید