2109
توصیه‌های زیبایی دوران بارداری

توصیه‌های زیبایی دوران بارداری

1394/04/06 بازدید3209

از محصولات طبیعی استفاده کنید

با توجه به توانایی پوست برای جذب هر چیزی که بر روی آن قرار می‌گیرد، قبل و در حین بارداری ضروری است از طبیعی ترین محصولات ممکن برای بدن و محیط های شخصی خانگی برای سلامت نهایی کودک در حال رشد استفاده کنید. مطمئن ترین انتخاب اجتناب از مواد نگهدارنده، فتالات و وازلین می‌باشد.

 

 

از پوست خود در برابر کشیدگی در دوران بارداری مراقبت کنید

برای دستیابی به نتایج مطلوب در جلوگیری از کشیدگی پوست در بارداری به یک رویکرد  داخلی و بیرونی نیاز است:

اولین گام ضروری اطمینان از تعادل تغذیه ای است. معمولاً توصیه می‌شود میزان کافی از روی، ویتامین ای، ویتامین ث و چربی امگا بخصوص DHA، که برای ساخت بافت های پوستی و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست مفید است را استفاده کنید. این مواد مغذی با اشاره به تحقیقات جهانی درباره مزایای باور نکردنی آن در مغز و سلامت عمومی کودکان، همچنین برای رشد جنین ضروری است.

از یک مرطوب کننده طبیعی و مغذی که پوست شما را نرم تر می‌کند استفاده کنید. این کار به جلوگیری از کشیدگی پوست شما کمک بیشتری می‌کند و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما از پارگی پوست بر اثر کشیدگی جلوگیری می‌کند.

به طور کلی یک رژیم غذایی سالم، ورزش ملایم و اطمینان از دریافت هیدراتاسیون مناسب (2 لیتر آب تصفیه شده روزانه)  همچنین به پوست شما کمک می‌کند تا بهتر بتواند با تغییرات و خواسته های رو به رشد بدن هماهنگ شود و از آسیب های دائمی به پوست کمک می‌کند.

 

تا حد امکان استراحت کنید

بسیار ساده است که در 3 ماهه اول تلاش کنید یا به خودتان فشار بیاورید اما این دقیقاً زمانی است که موجی از هورمون ها در بدن شما است و اتفاق های زیادی برای رشد جنین در پشت صحنه در حال وقوع است. یک زن باید در طول بارداری انرژی خود را تا حد امکان حفظ کند، تا بتواند به هنگام دنیا آمدن نوزاد در بهترین حالت باشد.

 

خوب بخورید

یک رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات و پروتئین، مقادیر زیادی آب تصفیه شده (حداقل 2 لیتر روزانه) و مواد مغذی درست در دوران بارداری بهترین راه بیمه سلامتی شما و جنین شما می‌باشد.

 

به طور منظم ورزش کنید

ورزش و تمرین منظم به ایجاد تعادل در میزان قند خون کمک می‌کند و بهسلامت قلب و عضلات بدن که هنگام زایمان نقش بسیار حیاتی و مهمی را ایفا می‌کنند، کمک خواهد کرد. به علاوه انتشار اندورفین و انتقال دهنده های عصبی که باعث ایجاد حس خوب و درد کمتر می‌شود را افزایش می‌دهد.

 

تحریریه نی نی سایت

ارسال نظر شما

login captcha
بهترین روغن برای رفع ترک روغن زیتونه
شکم منکه تزک خورده

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16133 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11470 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2453 بازدید