2709
آموزش لباس پوشیدن به کودک نوپا

آموزش لباس پوشیدن به کودک نوپا

1394/03/18 بازدید5427

مهارت شلوار پوشیدن و بیرون آوردن سر و گردن از تی‌شرت، ممکن است سال‌ها طول بکشد. زمانی که کودک نوپای شما  18 ماه یا بیشتر دارد، و نمی‌تواند سگک کمربند یا بند کفش خود را ببندد، زمان آن رسیده است که بعضی از کارهای ساده در لباس پوشیدن را فرا بگیرد. در اینجا راهنمایی قرار داده شده است برای آنچه ممکن است در این فرایند انتظارش را داشته باشید، و همچنین چگونگی کمک کردن به کودکتان به صورت گام به گام همانطور که او یاد می‌گیرد چگونه می‌تواند خودش به تنهایی لباس بپوشد.

برای بهتر شدن باید تمرین کرد

پیش از اینکه لباس های مهمانی کودک را به او بدهید و به از او بخواهید که لباس هایش را بپوشد و آماده شود، بهترین کار این است که به او اجازه دهید به تن یکی از عروسک هایش لباس بپوشاند. به او بیاموزید که چطور باید تی شرت را از سر دوست داشتنی عروسک خرسی به پایین کشیده و داخل ببرد. سپس به او بگویید که چگونه عروسک خرسی او باید ابتدا یک دست و بعد دست دیگرش را برای پوشیدن آستین ها بالا ببرد. این فرایند را دقیقاً با همان کلماتی که برای لباس پوشاندن برای خود او استفاده می‌کنید، توضیح دهید. اجازه دهید این کار را به همراه شما و سپس به تنهایی برای چندین هفته انجام دهد. می‌توانید یک بازی لباس پوشیدن راه بیندازید و به تن عروسک ها لباس بپوشانید. هنگامی که احساس کردید کودک شما این کار را به درستی یاد گرفته است، اجازه دهید این لباس پوشیدن را برای خودش امتحان کند.

با درآوردن لباس شروع کنید

بازداشتن کودک نوپا از درآوردن لباس‌هایش، گاهی اوقات برای والدینی که کودک نوپایی دارند که در زمان و شرایط نامناسب برهنه می‌شود، یک مشکل محسوب می‌شود. اما این کار می‌تواند مفید نیز باشد.

جنبیدن و وول خوردن در شلوار، خیلی راحت تر از بالا کشدن آن است. زمانی که آموزش لباس پوشیدن را برای کودک نوپای خود آغاز کردید، به جای پوشیدن لباس آن هم با وادار کردن او به انجام دقیق خواسته های شما، درباره اینکه درآوردن لباس هایش چقدر می‌تواند ساده تر و لذت بخش تر باشد، با او صحبت کنید.

هنگامی که او آماده بود به تنهایی لباس بپوشد، برای شروع از یک ژاکت استفاده کنید

ممکن است پوشیدن یک پیراهن آستین دار، برای کودک شما بسیار پیچیده باشد. بعنوان اولین تجربه او، بهترین راه این است که چگونه پوشیدن ژاکت خودش را با یک تکنیک به او بیاموزید.

ژاکت را به صورت باز روی زمین در مقابل کودک خود قرار دهید. از او بخواهید در مقابل آن زانو بزند. به او کمک کنید دست هایش را به داخل آستین ها ببرد. از بخواهید بایستد، دستان خود را بالا بگیرد و ژاکت را از روی سر و پشت خود عبور دهد.

لباس های راحت انتخاب کنید

چه لباس مهمانی انتخاب کنید، چه لباس روزانه یا لباس بازی، دقت کنید لباس های ساده‌ای را انتخاب کنید که دکمه یا سگک اضافی نداشته باشند یا زیادی تنگ یا گشاد نباشند و خیلی تژئینات نداشته باشند که موجب گیر کردن کودک به جایی شوند.

لباس های کمر کشی و لباس هایی که خیلی تنگ و فیت تن نباشند، بهترین گزینه برای لباس کودکان نوپا می‌باشند.

نکات کوچک را فراموش نکنید

زمانی که کودک از پس لباس پوشیدن خود برآمد، شما می‌خواهید که درس های دیگری را درباره مراقبت شخصی به او بدهید: مو . درباره شانه کردن موها باید گفت که معمولاً کودکان نوپا خیلی با آن کنار نمی‌آیند. به دختربچه ها اجازه دهید از زیورآلات جالب استفاده کنند و به پسربچه ها فرصتی بدهید تا برای جذاب تر شدن ظاهرشان و فرم دادن به موهایشان از کمی ژل استفاده کنند. این موارد کودکان نوپا را به داشتن ظاهری جذاب و توجه به اهمیت آن تشویق می‌کند.

 

تحریریه نی نی سایت

 

ارسال نظر شما

login captcha
از متن خوبتون متشکرم

پربازدیدترین ها