2709
هفت گام برای آنکه سریعتر باردار شوید

هفت گام برای آنکه سریعتر باردار شوید

1394/03/02 بازدید13547

 قبل از بارداری شدن برنامه ریزی هایی وجود دارد که به زوجها کمک می کند طعم شیرین پدر و مادر شدن را تجربه کنند. بویژه زوجهایی که ممکن است در تلاشهای خود برای بارداری موفقیتی بدست نیاورده باشند. این راهنماییها به شما کمک می کند تا سریعتر از آنچه که تصور می کنید باردار شوید:

 
گام اول: راههای پیشگیری از بارداری را متوقف کنید

چندماه قبل از اقدام برای بارداری روشهای پیشگیری از بارداری را متوقف کنید. روشهای مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد بعضی از خانمها از طریق هورمونی، از بارداری ناخواسته جلوگیری می کنند. برای نمونه تزریق دپو- پروورا است. خانمهایی که از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، بهتر است 9 ماه قبل از اقدام برای بارداری، این روش را کنار بگذارند.

 
قرصهای پیشگیری از بارداری، پس از چند چرخه به تخمک گذاری منظم بدن کمک می کند تا پیش زمینه ای برای بارداری شود. همچنین به خانمها این فرصت را می دهد تا چرخه های خود را برای تشخیص دقیق روزهای تخمک گذاری دنبال کنند.
 
 می خواهید سریعتر باردار شوید؟
رژیم غذایی سالم و بدست آوردن وزن مناسب به خانمها کمک می کند تا سریعتر بارداری شوند. 
گام دوم: روزهای تخمک گذاری خود را مشخص کنید
 
این روزها متخصصین پیشنهاد می کنند از کیتهای تخمک گذاری جهت اندازه گیری دقیق تخمک گذاری استفاده شود. بنابراین شما می توانید از نمودار BBT دمای پایه بدن و کیتهای تخمک گذاری OPKs که روز های تخمک گذاری را هشدار می دهند استفاده کنید تا بتوانید بر اساس آنها برنامه ریزی داشته باشید. 
 
دو نوع کیت تخمک گذاری وجود دارد: کیتهایی که در هفته های نزدیک به تخمک گذاری استفاده می شوند ( این نوع کیتها برای خانمهایی که چرخه قاعدگی منظم دارند بهتر است تا زمان قطعی استفاده از این کیت را اعلام می کند) که به خانمها روز تخمک گذاری را نشان می دهد و نوع دیگر کیتهایی هستند که خانمها هر روز از آنها استفاده می کنند(این نوع کیتها به خانمهایی پیشنهاد می شود که قاعدگی های منظم در آنها کم است و البته این نوع کیتها کمی گرانتر است)
 
 
گام سوم: مقاربت قبل از تخمک گذاری

اسپرمهای سرسخت این توانایی را دارند به مدت 2 تا 3 روز به رحم و لوله فالوپ بچسبند، اما تخمک تنها 12 تا 24 ساعت بعد از ترخیص باقی می ماند. بنابراین مقاربت قبل از تخمک گذاری شانس ملاقات اسپرم و تخمک را افزایش می دهد.

 
برای چرخه های 28 روزه (زمانیکه خانها در روز 14 تخمک گذاری می کنند) این موارد پیشنهاد می شود: 
 
- به محض پایان دوره عادت ماهانه، در طول هفته، چندبار مقاربت داشته باشید. به این شکل زمانهای باروری را از دست نخواهید داد، بویژه اگر طول چرخه از این ماه تا ماه بعد متفاوت است.
-با  نزدیک شدن به روز دهم یک روز در میان نزدیکی داشته باشید.
 
-زمانیکه نتیجه OPK مثبت شد ( در حدود روز 12)، در آن روز و دو روز  بعد مقاربت انجام دهید. این روزها مناسبترین زمان برای باروری هستند.  
 
 
گام چهارم: بایدهای مقاربتی 

در حین مقاربت و پس از آن نکاتی وجود دارد که شانس باروری را افزایش می دهد. در این خصوص بیشتر بدانید:

 
-پس از مقاربت به پشت دراز بکشید. از آنجائیکه شیب واژن به سمت پایین است، به پشت دراز کشیدن پس از مقاربت به اسپرم اجازه می دهد تا در آنجا جمع شود، سپس در یک مسیر به سمت تخمک شناور شود. آیا نیاز است پاها نیز به سمت بالا نگه داشته شود؟ این کار بی فایده نیست. اما فایده آن از به پشت خوابیدن بیشتر نیست.
 
-قبل از خوابیدن مقارت انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد تعداد اسپرمها در هنگام صبح بیشتر است، حقیقت این است که هیچ زمان مشخص شده ای در روز که بتوان قطعا گفت برای مقاربت مناسب است وجود ندارد. به هرحال زمانی قبل از خوابیدن را برای این کار انتخاب کنید که در پایان، این امکان برای شما وجود داشته باشد تا مدتی به پشت دراز بکشید
 
-انتخاب بهترین حالت: راههای مختلفی برای مقاربت وجود دارد اما راهی را انتخاب کنید که در پایان مقاربت به شما اجازه دهد به پشت دراز کشیده و در همان حالت باقی بمانید.
 
گام پنجم: نبایدهای مقاربتی

این کارها را در حین مقاربت انجام ندهید:

 
-استفاده کردن از لابریکانت: بعضی از مردم تصور می کنند که لابریکانت به حرکت سریعتر اسپرم کمک می کند اما حقیقت این است که لابریکانت مانع از بارداری شما می شود. بسیاری از فرمول هایی که در ساخت آن بکار رفته است باعث می شود تا تعادل PH واژن از بین رفته و حرکت اسپرم کاهش پیدا کند.  
 
-نگرانی در مورد شورتهای تنگ مردانه: از آنجائیکه برخی مشکلات باروری در مردان مربوط می شود به یک بیماری که در آن درجه حرارت در بیضه بیش از اندازه است(این شرایط در تولید اسپرم تاثیر می گذارد) این نظریه وجود دارد که استفاده از شورتهای تنگ مردانه یا به اصطلاح شورتهای اسلیپ، شانس باروری را کاهش می دهد. به هرحال، هنوز مدرک موثقی در خصوص صحت آن وجود ندارد. 
 
-نگرانی در خصوص ارگاسم نشدن. لذت نهایی در مقاربت شانس باروری را افزایش نمی دهد. بعضیها تصور می کنند ارگاسم در مقاربت باعث می شود تا اسپرمهای بیشتری به واژن و رحم کشیده شوند و به این شکل قدرت باروری بالا می رود. در صورتیکه این نظریه فاقد اثبات علمی است.
 
 گام ششم: آماده باشید برای تست دادن

 

هرچقدر سریعتر متوجه شوید که باردار هستید، سریعتر می توانید با دکتر ملاقات کرده و معاینات بارداری را شروع کرده و مراقب خوردن و آشامیدن خود و سایر عادات سالم باشید. بنابراین بعضی از تستهای بارداری خانگی هستند که به شما این امکان را می دهد تا خیلی سریع (بلافاصله 10 روز بعد از تخمک گذاری) تست گرفتن را آغاز کنید. 
 
تستهای بارداری خانگی از طریق تشخیص سطح گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) در ادرار عمل می کنند. سطح این هورمون، توسط جفت تولید شده و تا اوایل بارداری ادامه دارد. 
 
چنانچه خیلی سریع از تست بارداری خانگی استفاده کنید ممکن است نتیجه بارداری را منفی نشان دهد در صورتیکه شما واقعا باردارید. اتفاقی که می افتد این است که بدن شما هنوز به اندازه کافی HCG تولید نکرده است تا بوسیله تست شناخته شود. منتظر بمانید و مجدد پس از چند روز تست را انجام دهید. 
 
  
گام هفتم: اگر نتیجه تست منفی است

 

این ماه باردار نشدید؟ نترسید. بیشتر زوجها در دفعه اول موفق نمی شوند (بیش از نیمی از زوجها تا 6 ماهگی باردار می شوند، در حدود 85 درصد تا یکسال). این احتمال وجود دارد که روزهای باروری را اشتباه محاسبه کرده باشید، بنابراین اسپرم همسر شما هرگز شانس بارور کردن تخمک را نداشته است. پس بهتر است مجدد روزهای تخمک گذاری خود را مشخص کنید و ماه بعد برای بارداری اقدام کنید.
 
 

ارسال نظر شما

login captcha
سلام من روز۴پریودم دکترم گفت روزی دوتاقرص لتروزول بخورم و۱۴روزپرویودم ۲تاآمپولhcgبزنم یعنی من بارداریم صددرصده؟درضمن من عمل لاپاراتومی کردم.قیمت آی یو آی کردن چقدره ویه دکترخیلی خوب واسه اینکار سراغ دارین؟
سلام دوستان من مشکلم اینه که تخمدانهام تخمک آزاد نمیکنه و باید ای وی اف بشم اما از تخمک اهدایی باید استفاده کنم و برای درمان پژوخشگاه رویان رو انتخاب کردم کسی اگه تجربه داره تو رو خدا با من در میان بزاره تا از استرس منم یه ذره کم بشه
ممنون ازتون🌹
من تمام این کارارو کردم الانم ١ هفته از روز تخمک گذازی میگذره کمی کم انرژی هستم و دل درد دارم نمیدونم نی نی هستش یا پریود !!!!
روز جهاردهم با خود زمان پریودی محاسبه میشه؟یعنی یک هفنه بعد از پریود؟؟
اینکه گفتید به پشت بخابید.........یعنی روی شکم یا کمر؟؟؟/
ممنون واقعا عالی بود.برا منکه هیچی از زمان تخمک گذاری نمیدونستم و با کیت ها اشنا نبودم خیلی مفید بود

پربازدیدترین ها