2109
علائم دیابت بارداری

علائم دیابت بارداری

1394/01/17 بازدید45672

احساس خستگی زیاد، عفونت‌های مکرر مثانه، افزایش اشتها، تشنگی زیاد، پرادراری، افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک جنین و افزایش غیرطبیعی وزن از علایم دیابت بارداری است.
به گفته ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران، دیابت بارداری حالت عدم تحمل گلوکز است که با اندازه‌گیری قند ناشتای مادر و تست تحمل 50 گرم گلوکز تشخیص داده می‌شود. اگر افزایش قند خون برای اولین بار طی بارداری دیده شود و فرد سابقه دیابت نداشته باشد، به این وضعیت دیابت بارداری اطلاق می‌شود.
دیابت بارداری در 4 درصد زنان باردار اتفاق می افتد و با توجه به عوارضی که برای جنین و مادر می‌تواند داشته باشد، پیشگیری و کنترل آن طی بارداری ضروری است. علاوه بر این ماریا صادقی در مورد علائم بارداری و علل آن به نکات خوبی اشاره می کند که خوب است خانم های باردار آن را بخوانند و نسبت به این مشکل اطلاعات بیشتری داشته باشند. 

علائم دیابت بارداری

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از خانم های باردار پیش بیاید این است که دیابت بارداری چه زمانی ممکن است پیش بیاید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دیابت بارداری معمولاً در سه ماهه دوم بارداری شروع می‌شود و فرد علائمی مانند افزایش اشتها، تشنگی زیاد، پرادراری، افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک جنین و افزایش غیرطبیعی وزن او دارد.

دیابت بارداری و احساس خستگی 

مبتلایان به دیابت بارداری خستگی زیادی را احساس می کنند و این مشکل در بین این افراد رایج است. احساس خستگی می تواند فعالیت های روزانه خانم های باردا را با محدودیت هایی روبرو کرده و مشکلاتی ایجاد کند.اما دلیل احساس خستگی چست؟ واقعیت این است که سلول‌های بدن خانم های مبتلا به دیابت بارداری نمی‌توانند از انسولین استفاده کنند؛ در نتیجه گلوکز وارد سلول‌ها نمی‌شود و میزان آن در خون افزایش می‌یابد. به این ترتیب فرد برای تأمین انرژی موردنیاز سلول‌ها و عضلات ذخایر چربی را می‌سوزاند و فرد در دوران بارداری احساس خستگی زیادی را تجربه می‌کند.

عوارض دیابت بارداری 

از جمله مشکلاتی که مبتلایان به دیابت بارداری با آن روبرو می شوند ابتلا به عفونت‌های مکرر مثانه، دستگاه تناسلی و پوست است. به این دلیل که   توانایی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها کم می‌شود. علاوه بر این مبتلایان به دیابت بارداری بیشتر از سایر افراد به عفونت‌های قارچی به ویژه قارچ کاندیدا دستگاه تناسلی مبتلا می‌شوند. ابتلای مادر به دیابت بارداری می‌تواند به افزایش غیرطبیعی وزن جنین بینجامد و منجر به مرگ داخل رحمی جنین شود. به همین دلیل لازم است که خانم های باردار نسبت به عوارض دیابت بارداری آگاه باشند و از بروز آن پیشگیری کنند. 

شیرینی‌ها و فست‌فود، عامل دیابت بارداری

یکی از دلایلی که می تواند خانم های باردار را در معرض ابتلا به دیابت بارداری قرار دهد، مصرف شیرینی جات و فست فودهاست. به این دلیل که توصیه می‌شود مادران مصرف قندهای ساده مانند شیرینی‌ها و فست‌فودها را کاهش دهند تا دچار افزایش وزن غیرطبیعی نشوند، زیرا این موضوع فرد را در معرض دیابت بارداری قرار می‌دهد.
 

ارسال نظر شما

login captcha

یکی از بدترین یادگاری هایی که میتونه از بارداری برای آدم بمونه، همین دیابت بارداری هستش که عوارض بدی هم داره
و اینکه اگر براتون سواله که با دیابت بارداری میتوان زایمان طبیعی کرد؟ سایت نوشدارو  خیلی مقاله خوبی داره
امتحانش کنید.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید