2109
مسافرت هوایی به همراه دو یا چندقلوها

مسافرت هوایی به همراه دو یا چندقلوها

1393/01/09 بازدید1740

 

مقداری اخلاق خوش را با پوشکهای اضافی، تجهیزات، خوراکی و شیشه های شیر، بسته بندی کنید و برای سفر آماده شوید! هر چند برنامه ریزی برای مسافرت بسیار مهم است، اما مادران باتجربه دوقلوها یا چندقلوها باید برای مواجهه با وقایع غیرمنتظره آماده باشند.

این پیشنهادها ممکن است برای شما نیز مفید باشند:

  •  در صورت امکان، قبلا محل دقیق صندلی های خود را در هواپیما رزرو کنید. این مورد، خصوصا وقتی که با دو بچه در آغوش خود مسافرت می کنید، بسیار مهم است؛ زیرا خطوط هوایی غالبا در مورد تعداد بچه های بغلی (بچه هایی که صندلی مخصوص برای آنها رزرو نمی شود و در آغوش والدین خود قرار می گیرند) که می توانند در یک ردیف بنشینند، محدودیتهایی قائل می شوند. خصوصا در صورتی که به تنهایی به همراه بچه های خود مسافرت می کنید، رزرو پیشاپیش صندلی های اضافی می تواند مهمانداران هواپیما را نیز خوشحال کند، زیرا دیگر مجبور نیستند بقیه مسافران را جابجا کنند تا جایی برای شما و بچه هایتان باز کنند.

  •  در صورت امکان، صندلی هایی را که رو به روی دیواره های داخلی هواپیما (که بخشهای مختلف هواپیما را از هم جدا می کنند) قرار دارند، انتخاب کنید. برخی از خطوط هوایی، گهواره های مخصوصی را برای نوزادان کم سن و سال ارائه می کنند که می توانید آنها را رزرو کرده و به دیواره روبرویتان وصل کنید. در ضمن، در این حالت می توانید کودکان را روی زمین بگذارید تا بازی کنند و در نتیجه آنها به صندلی های روبرویشان لگد نزده و مسافران جلویی را اذیت نخواهند کرد!

  •  به شرکت هواپیمایی یا آژانسی که بلیط را از آن تهیه می کنید، اطلاع دهید که با چند نوزاد به مسافرت می روید. حتی اگر شرکت هواپیمایی که با آن سفر می کنید، امکان تعیین محل دقیق صندلی ها را در زمان رزرو بلیط ارائه ندهد، ممکن است برای جلوگیری از بروز مشکل در زمان سوار شدن مسافران به هواپیما و تعیین محل نشستن مسافران، پیش از سوار شدن به هواپیما، مکان دقیق صندلی های شما را مشخص کنند.

  •  می توانید برای هر کدام از کودکان خود، یک صندلی رزرو کنید. بله، در این حالت هزینه شما افزایش پیدا می کند، اما برخی از شرکتهای هواپیمایی برای کودکان زیر 2 سال تا 50% تخفیف قائل می شوند. می توانید بررسی کنید که آیا شرکت هواپیمایی مورد نظر شما، برای همه شیرخواران خانواده تخفیف می دهد یا اینکه به ازا هر خانواده، فقط به تعداد مشخصی از کودکان تخفیف می دهد. اگر کودک پر جنب و جوش خود را روی یک صندلی مجزا بنشانید، او سرگرم تر شده و مراقبت از او به مراتب ساده تر از آن خواهد بود که بخواهید او را در بغل خود نگه دارید. بعلاوه، شما می توانید همه اعضای خانواده را در یک ردیف بنشانید؛ همچنین اگر در طول سفر، هواپیما وضعیت عادی خود را از دست داد و با تکانهای شدید مواجه شد، می توانید نوزاد خود را بر روی صندلی اش نشانده و کمربندش را محکم کنید، که این کار برای امنیت او هم بهتر خواهد بود.

  •  برای اینکه مسافرتتان آسانتر شود، از کالسکه سقف دار به همراه کوله پشتی برای حمل نوزادان خود استفاده کنید. اگر دو تا از کودکان را داخل کالسکه گذاشته و یکی را به پشت خود ببندید، ورود و خروج از محل های شلوغ، برایتان بسیار آسانتر خواهد شد. یک گزینه دیگر هم می تواند استفاده از کالسکه های کودک باشد که صندلی های آنها را می توان جُدا کرد و در ماشین به عنوان صندلی ایمنی کودک نصب نمود؛ با استفاده از این وسیله، میزان اثاثیه شما هم کاهش می یابد. همچنین می توانید کالسکه کودک خود را در هنگام ورود به فرودگاه، به بازرسی بدهید تا آن را بررسی کنند و اجازه ورود آن به محوطه فرودگاه و همچنین بردن آن به هواپیما را بدهند.

  •  در صورتی که کالسکه کودک خود را در هنگام ورود به فرودگاه برای بازرسی تحویل بدهید، شرکت هواپیمایی هم می پذیرد که آن را به مقصد حمل کند و در هنگام خروج از هواپیما به شما بدهد؛ در نتیجه اگر در فرودگاه مبدا پرواز شما با تاخیر مواجه شد یا مسیر شما تا محل سوار شدن به هواپیما طولانی بود، می توانید نوزادها را در کالسکه نگه دارید. مسلما دوست ندارید هنگامی که در فرودگاه برای رسیدن به پرواز می دوید، دو کودک را در آغوش داشته باشید!

  •  در صورتی که در بین راه هواپیمای خود را عوض می کنید، ترتیبی دهید که در فرودگاه مقصد، یکی از ارابه های فرودگاه برای کمک به شما به نزدیکی درب ورودی مسافران بیاید. مسلما هم بچه ها از سوار شدن به ارابه (چون برایشان تازگی دارد) خوششان می آید و هم شما از اینکه به آسانی به هواپیمای بعدی منتقل می شوید، خوشحال خواهید شد.

  •  وسایل مربوط به هر یک از کودکان خود را در محفظه های مخصوصی بگذارید تا بتوانید تغییرات لازم را در طول مسیر به سرعت انجام دهید. در این حالت، مجبور نیستید برای پیدا کردن یک پوشک، یک جفت جوراب یا زیرپیراهن تمام ساک اصلی خود را به هم بریزید و در نتیجه در وقتتان صرفه جویی می شود. همچنین می توانید لباسهای کودکان را از هم جُدا نگه دارید؛ بعلاوه می توانید لباسهای کثیف بچه ها را در داخل کیسه های زیپ دار مخصوص گذاشته و داخل ساک بگذارید، بدون آنکه نگران باشید که لباسهای تمیز و کثیف آنها با هم مخلوط شود.

  •  قبل از هر مسافرتی، در مورد رستورانها، هتلها و پارکهایی که در مقصد مورد نظر شما برای کودکان نیز مناسب باشند، تحقیق کنید. اگر پیشاپیش بدانید که کدام رستورانها از اینکه غذای بچه روی میزشان ریخته شود ناراحت نمی شوند یا صندلی مخصوص کودک دارند، یا پارک بازی کودکان در نزدیکی محل اقامت شما هست یا نه، پس از یک مسافرت خسته کننده و رسیدن به مقصد، راحت تر خواهید بود و البته حالتان هم گرفته نمی شود!

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها