2109
لانه گزینی باعث خونریزی می‌شود؟

لانه گزینی باعث خونریزی می‌شود؟

1398/10/09 بازدید218609

باردار شدن در بعضی از خانمها با تاخیر صورت می گیرد. زوجهایی هستند که ماهها برای بارداری تلاش می کنند. بسیاری از خانمها میدانند که یکی از علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است. اما ناامید کننده ترین قسمت ماجرا زمانی است که با به تعویق افتادن دوره قاعدگی این امید در دل آنها زنده می شود که بارداری نزدیک است اما با مشاهده چند لکه خون در لباس زیر این امید آنها به ناامیدی و دلسردی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانید در صورتی که تخمک نیز بارور شده باشد  و به اصطلاح لانه گزینی انجام شده باشد، احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد. 
 

لقاح و لانه گزینی چطور انجام می‌شود؟

به طور معمول در زمان لقاح میلیون‌ها اسپرم به واژن منتقل می‌شود که تنها چند صد عدد از آنها به لوله فالوپ راه پیدا می‌کنند ودر این زمان اسپرم‌ها به سمت تخمک بالغ شنا می‌کنند. اسپرم تا 72 ساعت می‌تواند در بدن زن زندگی کند. زمانیکه یک تخمک بارور، خود را به جداره رحم می چسباند خونریزی لانه گزینی اتفاق میافتد. پس از آنکه تخمک بارور شده خود را به جداره رحم می چسباند باعث می شود تا قسمت بسیار کوچکی از جداره رحم دچار ریزش شده و به شکل ترشحات صورتی یا قهوه ای نمایان شوند. ابتدا ممکن است احساس ناامیدی و دلسردی کنید اما این نوع لکه های خفیف به این معنا است که شما باردار شدهاید.

مثبت شدن بی بی چک بعد از لقاح

تفاوت خونریزی لانه گزینی یا قاعدگی

لکه لانه گزینی می تواند شبیه دوران قاعدگی باشد بویژه روز اول قاعدگی، زمانیکه لکه ها خفیف و سبک هستند. بنابراین زمانیکه این نوع لکه بینی شروع می شود ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. پس بهتر است تفاوتهای موجود بین لکه لانه گزینی و قاعدگی را بهتر بشناسید:  
 
  • خونریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده، سبک و خفیف است و به همین کیفیت باقی می ماند اما خونریزی دوران قاعدگی در ابتدا خفیف بوده و در ادامه و روزهای بعد شدید می شود. در خونریزی لانه گزینی لخته خونی که اغلب در طول قاعدگی دیده می شود، وجود ندارد. 
  • رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب جوش به نظر میرسد اما ترشحات ناشی از لانه گزینی صورتی کم رنگ یا قهوه ای هستند. خونریزی ناشی از دوران قاعدگی گهگاهی به رنگ قرمز به نظر می رسد اما خونریزی لانه گزینی در بیشتر موارد قهوه ای یا صورتی رنگ است.
  • خونریزی قاعدگی به شکل طبیعی در طول دوره مشخصی و بدون توقف آغاز می شود اما خونریزی لکه بینی به شکل نامنظم صورت می گیرد یعنی می‌آید و می رود. خونریزی لانه گزینی سبب ایجاد لکه یا خونریزی نامنظم میشود و یک یا دو روز به طول می‌انجامد. اما خونریزی دوران قاعدگی 4 یا 7 روز دوره کامل خود را سپری میکند.
  • خونریزی قاعدگی و لانه گزینی سبب گرفتگی عضلات می شود، اما گرفتگیها در دوران قاعدگی شدیدتر هستند. گرفتگی های خفیف و ضعیفی که هرگز به شدت آن افزوده نمی‌شود می تواند به معنای لانه گزینی باشد بویژه اگر همراه با ترشحات قهوه ای یا صورتی رنگ باشد.
 

خونریزی لانه گزینی با قائدگی متفاوت است


خونریزی لانه گزینی علائم فیزیکی دیگری دارد؟

همانطور که گفته شد خونریزی لانه گزینی سبک بوده و مانند خونی است که از روی پوست پاک شده است. دقت داشته باشید که هیچ لخته خونی در خونریزی لانه گزینی وجود ندارد اما علاوه بر همه این  ویژگی‌هایی که درباره خون لانه گزینی ذکر شد، ممکن است خانم بارداری که خونریزی دارد علائمی همچون سردرد، تغیرات خلق و خو، حالت تهوع، کمردرد، سفت شدن سینه‌ها و نفخ را نیز تجربه کند. 

از کجا بفهمید خونریزی لانه گزینی است؟

بدون شک همراه با خونریزی که ممکن است شما تجربه کنید، راههای ساده‌ای هم وجود دارد که بتوانید این خونریزی را ناشی از خونریزی لانه گزینی بدانید که از جمله آنها تست بارداری است. میتوانید با بی بی چک سطح هورمون HCG ادرارتان را بررسی کنید و از این بابت به اطمینان برسید. 

ارسال نظر شما

login captcha

من 19 شهریور پریود شدم بعد 1 مهر پاک شدم امروز 17 مهر دوباره خونریزی دارم میخواستم بدونم احتمال بارداری هست

سلام من شیش ماهه اقدام به بارداریم این ماه دکتر گفته مشکلی ندارم و میتونم باردار شم یه هفته موقع تخمک گزاریم نزدیکی داشتم الان سه روز مونده به پریودیم خونریزی دارم در حین خون ریزی بی بی چک گذاشتم یه حاله کمرنگ نشون داد سینه درد و کمردرد و حالت تهوع هم دارم دو روزه خون ریزی دارم ب نظرتون من باردارم یا نه خیلی استرس دارم کمکم کنید لطفا 

@mahastiiiiiii

عزیزم برو دکتر علامت خارج از رحمی داری 

سلام من اقدام کردم ب بارداری اخرین پریورم ۲۸ تیرماه بوده، و من ۲۶ مرداد لکه بینی داشتم قهوه ای و خون آبه تا سه روز ممکنه مربوط ب لانه گزینی باشه؟ بهترین زمان تست بارداریم کی هستش؟

سلام 

من ٣١ خرداد پريود شدم ، روز ١٤ تير اقدام كردم ، روز ٢٦ تير از عصر لكه بينی و خونريزی دارم كه خيلی كمه نسبت به وقتايی كه پريود ميشم، و كمر درد و دل درد دارم، الان يروز گذشته ولی هنوز بصورت خفيف دارم لكه بينی رو

ممكنه من باردار باشم؟

سلام من دو ماهه اقدامم

پریودام 5 روزس و دوره ی 28 روزه

ولی ماه پیش فقط دو روز پریود شدم و در تاریخ 9 آذر 

این ماه یکم درد خفیف زیر دلم دارم شبیه درد پریود ولی پریود نشدم هنوز 

با یکم سردرد و حالت تهوع و سرگیجه که گاهی میاد سراغم

به نظرتون باردارم؟

@mari353

سلام دوست عزیز از روی علائم نمی توان صد درصد تشخیص بارداری را داد  با توجه به شرح حال شما بهتر است تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

سلام میتونم یک سوال بپرسم ؟

سلام خسته نباشيد.من٢٣ مهر پريود شدم و اين ماه اقدام داشتم از روز ١ آبان تا ٩ آبان كه دقيقا روز ٩ آبان بعد از نزديكي خون آبه ديدم كه ده روز مونده بود به پريودم. فكر كردم پريود شدم اما تا فرداش فقط خون آبه بود. الان نميدونم اين لانه گزينی هست؟يا پريوده!؟

@shikaya

سلام دوست عزیز با توجه به اینکه خون ریزی ندارید و فقط ترشحات خونابه مانند دارید پس فعلا پریود نشده اید باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید موفق باشید. 

@سمیرا_امیدوار

سلام وقت بخیر.بنده از موعد پریودیم ۲۷روز گذشته تقریبا یک هفته پیش یادمه بعد از ظهر بود تو لباس زیرم یه لک قهوه ای رنگ به اندازه یه بند انگشت دیدم.بعد از اون روز دیگه لکه بینی نداشتم. دیروز رفتم آزمایش خون دادم منفی شد. ولی همچنان زیر شکمم تیر میکشه. بنظرتون باردارم و با سونوگرافی تشخیص میشه؟؟؟

@kokooo

سلام دوست عزیز  با توجه به شرح حال شما خیر شما باردار نیستید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود موفق باشید. 

سلام خسته نباشید من 22فروردین اقدام کردم برای بارداری روز 11اقدام به دلیل علایم مثل تیر کشیدن تخمدان ها و کمر درد و ترش کردن رفتم آزمایش دادم منفی بود. فرداش که از خواب بیدار شدم لک قهوه ای رنگ دیدم همراه با ترشح که اول فک کردم پریود شدم بعد که دیدم فقط یه لکه قهوه ای رنگ و بیشترینشم همون بود. از دیروز تا حالا خیلی کم کم شده دو روز دیگه هم وقت پربودمه من چهار روز مونده بود به پریودم رفتم آز دادم امکان داره لقاح الان انجام شده باشه ؟ تو آزمایش نشون نداده؟

و از دیروز حالت تهوع خفیف و تیر کشیدن تخمدان هام بهش اضافه شده.

خبلی‌ام بی اشتها هستم به زور یه چیزی میخورم چون همش ضعف دارم

@22marya

سلام دوست عزیز شما زود آزمایش خون انجام داده اید با توجه به شرح حال شما بهتر است صبر کنید اگر تا ۵ روز آینده به خون ریزی نیافتادید آن وقت از تست بارداری استفاده کنید موفق باشید.

با عرض سلام و خسته نباشید 

ببخشید من ۲۰مهرماه پریود شدم روز ۲۷آبان لکه قهوه ای دیدم و فرداش قطع شد ی هفته که عقب انداختم آز دادم منفی بود ۷و۸آذر هم ۴تا آمپول پروژسترون زدم ک پریود شم یعنی ممکنه باردار باشم؟یکساله درحال اقدامیم آزمایشای قبل بارداری همه خوب بودن ولی پریودام اصولا نامنظمه ولی اصولا دوره هام ۳۳ روزه هستن ممنون میشم جوابمو بدین

@nazanin_ban0o0o

سلام دوست عزیز با توجه به تاخیر یک هفته ای پریود شما و منفی بودن تست بارداری احتمال بارداری وجود ندارد  تا ۱۴ روز بعد از تزریق امپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید موفق باشید 

دوستان من 20 خرداد پریود شدم. حدود 26 ام خرداد تموم شد.27 خرداد نزدیکی داشتم و اقدام به بارداری کردم. بعد 15 تیرماه به مدت دوسه روز پریود شدم .خونریزی تقریبا زیاد بود ولی دوسه روز بود...30 تیر ازمایش خون دادم منفی بود ولی شاید زود ازمایش دادم

بعد هم دوباره 13 مرداد پریود شدم .الان پریودم نمیدونم کی تموم میشه.نمیدونم اینا کدومشون پریوده کدومشون لانه گزینیه. بیبی چک پنج تا زدم دوتاش منفی دوتاش مثبت کم رنگ. توروخدا بگید من باردارم یا نه برام خیلی مهمه

@ساااایه

دوست عزیز با توجه به اینکه  شما در تاریخ ۱۳ مردادماه پریود شده اید احتمال بارداری وجود ندارد در زمان لانه گزینی جنین مادر باردار دچار لکه بینی جزئی میشود وبه خون ریزی نمی افتد موفق باشید.

شما میتوانید برای ارتباط با کارشناسان ومتخصصین زنان سواتان را در بخش کلینیک مطرح بفرمایید 

http://www.ninisite.com/clinic

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید