2709
ضرورت راه‌اندازی بیمارستانی ویژه برای زایمان مادران معتاد

ضرورت راه‌اندازی بیمارستانی ویژه برای زایمان مادران معتاد

1393/09/18 بازدید333

 خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به بیمارستان منتخبی برای زایمان مادران معتاد نیاز داریم، گفت: این نوزادان باید در یک بیمارستان ویژه و زیر نظر کادر درمانی متخصص به دنیا بیاید تا پس از متولد شدن رسیدگی لازم  برای خروج مواد مخدر از بدن آنها صورت گیرد.

 محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره راه اندازی کلنیک ترک اعتیاد نوزادان اظهار کرد: متاسفانه شیوع اعتیاد در زنان براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت  گذشته با افزایش روبه‌رو شده است و این امر می‌تواند موجب تولد نوزادانی شود که احتمال دارد به مواد مخدر معتاد باشند.
وی در ادامه افزود: در واقع می‌توان گفت احتمال  ابتلای این نوزادان  به اعتیاد نیز وجود دارد. البته برآوردی از آمار زنان باردار مبتلا به اعتیاد در کشور وجود ندارد٬ چرا که این امر نیازمند پژوهش میدانی است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این مطلب که طبق بررسی‌های صورت گرفت بسیاری از این زنان علاقمند هستند تا تحت درمان قرار گیرند٬ تصریح کرد:  در واقع باید به فکر درمان این قشر بود٬ چرا که درمان نوزادانی که مادران معتاد به دنیا می‌آیند احتیاج به یک سانتر بیمارستانی دارد.
روشن پژوه در ادامه با بیان این مطلب که در وهله اول نوزادان باید در یک بیمارستان و زیر نظر کادر درمانی به دنیا بیاید تا پس از متولد شدن رسیدگی لازم  در راستای محرومیت از مواد مخدر صورت گیرد. در واقع  بیمارستان‌های منتخب باید به یک الگوی درمانی  مجهز باشند.
به گفته وی٬ متاسفانه زنان نیز از الگوی اعتیاد در جامعه تبعیت می‌کنند. براین اساس استفاده از مواد مخدر صنعتی در این دسته از زنان نیز می‌تواند شایع باشد، البته به تازگی شاهد مصرف مواد ترکیبی از افراد به عبارتی ترکیبی از مواد مخدر  و محرک  در زنان هستیم.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خاتمه به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: برخی از سازمان های مردم نهادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند٬ این در حالی است که وزارت بهداشت مسئول پیشگیری این موضوع است و باید این افراد را تحت پوشش قرار دهد.
 
منبع: خبرگزاری میزان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها