2109
آموزش زایمان بدون درد، کاهش استرس و نگرانی مادران باردار

آموزش زایمان بدون درد، کاهش استرس و نگرانی مادران باردار

1393/08/05 بازدید821
نی نی سایت به نقل از ایرنا: مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت کمیته سیاستگذاری زایمان ایمن برای کاهش استرس و نگرانی مادران باردار و دست یابی و گسترش راهکارهای علمی و منطقی کاهش درد ناشی از زایمان طبیعی خبرداد .


آموزش زایمان بدون درد 

 دکتر سید ابوالفضل هاشمی افزود: متخصصان بیهوشی در تمامی مراکز و با همکاری مسئولان بلوک زایمان و مدیریت بیمارستان ، کلاس های آموزشی زایمان بدون درد جهت پرسنل مامایی ،تکنسین های بیهوشی و مادران باردار دارای شرایط را برگزار می نمایند.

وی اظهار داشت :با توجه به افزایش بی رویه و غیر علمی انجام زایمان به روش سزارین و سیاست قاطع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین ،کمیته سیاستگذاری زایمان ایمن در این معاونت با پنج زیر گروه فعالیت دارد که یکی از این زیر گروه ها کمیته ترویج زایمان بدون درد است .

دکتر هاشمی گفت :فلسفه تشکیل این کمیته اعمال راهکارهای علمی و منطقی کاهش درد ناشی از زایمان طبیعی است، موضوعی که از مهمترین علل رویکردی مادران باردار به سمت سزارین بوده است.

به گفته وی در اکثر مراکز دنیا از روش های مختلف مهار درد شامل استفاده از گاز استنشاقی انتونکس ، استفاده از داروهای تزریق وریدی یا عضلانی و بی حسی موضعی ناحیه نخاع استفاده می شود و همه این روش ها خوشبختانه هیچ گونه ضرر و زیانی برای مادر و نوزاد بدنبال ندارد و همچنین مادر باردار در آرامش کامل و لذت تولد نوزاد خود را احساس می نماید.

وی افزود : در همین راستا متخصصان بیهوشی در کلیه مراکز و با همکاری مسئولان بلوک زایمان و مدیریت بیمارستان نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی زایمان بدون درد جهت پرسنل مامایی ،تکنسین های بیهوشی و مادران باردار دارای شرایط یعنی مادران دارای بارداری بالای 20 هفته و بدون سابقه سزارین ، اقدام می نمایند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت : امید است با ترویج این روش که کمترین عارضه مادر و نوزاد را بدنبال دارد ، بتوان گام موثرتری در ترویج زایمان طبیعی برداشت و عوارض شدید سزارین شامل مرگ ،خونریزی ،چسبندگی رحم ،عدم ارتباط عاطفی مادر و نوزاد ،عدم شیردهی در ساعات اولیه تولد نوزاد توسط مادر و بستری های طولانی مدت مادر و نوزاد را به حداقل رساند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید