2109
چگونگی پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر در کودکان

چگونگی پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر در کودکان

1393/07/27 بازدید1277

مهناز دهقان‌نیری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: رعایت بهداشت شخصی نظیر شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از وسایل شخصی، تغذیه مناسب، خوردن صبحانه، بررسی و درمان عوامل زمینه‌ای و دوری از استرس و تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها بویژه سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: با آغاز فصل پاییز بیشتر افراد بویژه کودکان در معرض سرماخوردگی قرار می‌گیرند. این درحالیست که با آشنایی با روش‌های پیشگیری و آگاهی از اصول بهداشتی و تغذیه‌ای می‌توان از میزان شدت آن کاست.

دهقان‌نیری عنوان کرد: آسم و آلرژی جزء بیماری‌های زمینه‌ساز سرماخوردگی است که باید جدی گرفته شوند.

وی با بیان این که در این پاییز بیشتر کودکان دچار عفونت‌های ویرال ویروسی می‌شوند، افزود: در فصل پاییز کودکان کمتر به عفونت‌های باکتریایی دچار می‌شوند و عفونت ویروسی بیشتر با علایمی نظیر آبریزش از بینی، چشم و تب مختصر مشاهده می‌شود.

دهقان‌نیری ادامه داد: اگر سرماخوردگی درحد عفونت ویرال ساده باشد، با رعایت بهداشت، تغذیه مناسب و خوردن سوپ مرغ و سبزیجاتی نظیر کرفس، هویج و پیاز و استراحت، سریع‌تر بهبودی حاصل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سیستم ایمنی ضعیف زمینه هر بیماری و سرماخوردگی را فراهم می‌کند. بنابراین زمانی که کودک به عفونت شدید دچار می‌شود و سیستم ایمنی ضعیفی دارد، بهتر است در منزل استراحت کند و با رعایت اصول درمانی، بهبودی لازم را به دست آورد.

دهقان‌نیری با هشدار نسبت به مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک‌ها در هنگام سرماخوردگی ساده، گفت: مصرف مایعات فراوان، رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و بخور و مصرف به موقع داروهای تجویز شده در بهبودی سریع کودک تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک در کودکانی که به سرماخوردگی مبتلا هستند در مکان‌های مختلف به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها