2109
نکاتی برای مادر بزرگها و پدر بزرگها

نکاتی برای مادر بزرگها و پدر بزرگها

1392/12/27 بازدید2091

آیا به عشق در نگاه اول اعتقاد دارید؟ این همان چیزی است که بعد از دیدن نوه تان ،برایتان اتفاق می افتد. اولین گریه او ،شما را به این فکر  می اندازد  که چه معجزاتی در جهان آفرینش وجود دارد.

همین احساس، اولین رابطه عاطفی دو طرفه بین شما را شکل می دهدو  چنانچه بعدها هم با او در تماس باشید خواهید دید که نسبت به مادر بزرگها یا پدر بزرگهای دیگر چقدر بیشتر نسبت به نوه تان (و او به شما) احساس دارید.

پیش از رفتن به بیمارستان یک نکته را به خاطر داشته باشید: حالا نوبت مادر است که بیشترین سهم را از کودک داشته باشد،به خصوص که شیر دادن این امکان را بیشتر می کند.بنابراین عجله نکنید و سعی کنید دختر یا عروستان را درک کنید. آنچه مادر در این مرحله از شما انتظار دارد،کمک در زمینه های دیگر،مانند رسیدگی به غذا و یا نظافت خانواده است. ممکن است سخت باشد که حالا خودتان را کمی دور نگه دارید اما خیلی زود نوبت یه شما می رسد و مادر حتی با خوشحالی کودک را به شما می سپارد تا در بغل شما آرامش پیدا کند.

اگر شرایط زندگی به صورتی است که نمیتوانید نزدیک نوه تان باشید،از مادرش بخواهید عکس شما را به او نشان دهد.بچه ها از دیدن چهره خیلی لذت می برند و این باعث می شود همیشه از شما خاطره خوشایندی در ذهنش داشته باشد. کار دیگری که می توانید بکنید این است که یک  روسری یا هر لباسی که دارید و عطری دارد که همیشه استفاده میکنید ،در دسترسش بگذارید. هر زمان که او شما را ببیند ،بوی لباسی که به تن دارید او را به یاد خاطره ای که از عطر مربوط به شما دارد می اندازد.یک کار جالب دیگر این است که یک سی دی یا نوار که با لالائی با صدای خودتان و آهنگ های مخصوص کودکان پر شده برایش بفرستید و هر وقت تلفنی با او صحبت می کنید یا از نزدیک او را دیدید برایش آنها را زمزمه کنید. این باعث می شود او شما را یک دوست "خاص" بداند که از بقیه دوستانش متفاوت است.


 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید